S-ar putea să-ți placă / Vezi toate maxioms
Destula lume crede, intr-adevar, ca activitatea criticului este una parazitara si chiar frivola, asemanatoare cu a greierului din fabula lui citește mai mult
Destula lume crede, intr-adevar, ca activitatea criticului este una parazitara si chiar frivola, asemanatoare cu a greierului din fabula lui La Fontaine. Candva Eugen Barbu, furios la culme pe critica, trimisese si el la o fabula, aceea cu musca la arat. Este adevarat insa ca tot el a sustinut ca un anume critic este divin, ceea ce nu prea se leaga cu ce se spunea in amintita fabula. Ciudatenii!
Critica fara literatura, fara obiect, desigur ca nu este cu putinta. Dar critica nu paraziteaza literatura ci o insoteste complinitor. citește mai mult
Critica fara literatura, fara obiect, desigur ca nu este cu putinta. Dar critica nu paraziteaza literatura ci o insoteste complinitor. Ca disciplina cu statut propriu ea functioneaza de relativ putin timp, dar o constiinta critica a avut intotdeauna literatura. Instinctul creator al artistului trebuia vegheat, strunit din interior. Caci din interiorul literaturii actioneaza critica si nu din afara ei, cum gresit se mai crede.
In viitorul mai mult sau mai putin apropiat, recenzentii de serviciu se vor delimita de criticii autentici.
In viitorul mai mult sau mai putin apropiat, recenzentii de serviciu se vor delimita de criticii autentici.
In critica literara si artistica trebuie sa-i imitam pe naturalisti: avem sarcina să gasim oamenii în spatele operelor, sa reconstituim citește mai mult
In critica literara si artistica trebuie sa-i imitam pe naturalisti: avem sarcina să gasim oamenii în spatele operelor, sa reconstituim viata reala a societatilor cu ajutorul unei carti sau a unui tablou.
E greu sa argumentezi necesitatea unei carti intregi pe tema bolii si mortii lui Mihai Eminescu, spune autorul, si continua: citește mai mult
E greu sa argumentezi necesitatea unei carti intregi pe tema bolii si mortii lui Mihai Eminescu, spune autorul, si continua: Subiectul se trateaza conventional, intr-un capitolas, in toate biografiile poetului: ce poti sa mai aduci nou? Sa le rastorni pe toate, adica o conventie statornicita de atata timp, sau sa mai publici un act, o noua parere, o reconfigurare a informatiei? Un prieten cam hatru imi spune ca numai asemenea subiecte incendiare, precum boala, moartea, cabala, declararii nebuniei, mai atrag azi publicul.