S-ar putea să-ți placă / Vezi toate maxioms
Pentru inceput va pot spune ca perceptia noastra asupra lumii este deformata,incompleta.Apoi memoria noastra este selectiva. Si in final scrisul citește mai mult
Pentru inceput va pot spune ca perceptia noastra asupra lumii este deformata,incompleta.Apoi memoria noastra este selectiva. Si in final scrisul transforma totul.
Una din legendele cu un continut liric si dramatic mai pronuntat este legenda despre Isis si Osiris.Legenda ilustreaza triumful vietii citește mai mult
Una din legendele cu un continut liric si dramatic mai pronuntat este legenda despre Isis si Osiris.Legenda ilustreaza triumful vietii asupra mortii, si mai ales ideea etica a superioritatii dreptatii asupra violentei.
In literatura ca si in dragoste suntem uimiti de ceea ce aleg altii.
In literatura ca si in dragoste suntem uimiti de ceea ce aleg altii.
Studiind opera unui scriitor, studiem sufletul scriitorului insusi.
Studiind opera unui scriitor, studiem sufletul scriitorului insusi.
Un raposat scriitor mucalit isi incredinta publicul ca, de cate ori era plicticos, puteau fi siguri ca exista un scop citește mai mult
Un raposat scriitor mucalit isi incredinta publicul ca, de cate ori era plicticos, puteau fi siguri ca exista un scop ascuns in asta.
O carte incepe cu o imagine, personaj sau situatie la care tii foarte mult.
O carte incepe cu o imagine, personaj sau situatie la care tii foarte mult.
Literatura este o arta reflexiva.
Literatura este o arta reflexiva.
Literatura - fictiune salutara, boicotata neincetat de supliciile carnii. Tratat despre corp, 2010
Literatura - fictiune salutara, boicotata neincetat de supliciile carnii. Tratat despre corp, 2010
Sultanica, desi bucata de debut, nu poarta stigmatele inerente. Maturitatea mijloacelor, mladierea limbii muntenesti, autenticitatea tablourilor si figurilor, surprind. Delavrancea citește mai mult
Sultanica, desi bucata de debut, nu poarta stigmatele inerente. Maturitatea mijloacelor, mladierea limbii muntenesti, autenticitatea tablourilor si figurilor, surprind. Delavrancea nu descoperea o modalitate de expresie. El se regasise. Lucreaza acum febril. Aduna fise pentru o alta nuvela, pregateste - abia intors in tara - material pentru un volum. Dupa silueta grigoresciana a Sultanicai, el schiteaza peisajul intunecat al mahalalei Vitanului, cartierele noroioase si triste din preajma gradinei Icoanei, amintind, in liniile desenului, peisajul de la Filantropia al lui Luchian. Senzatia apasatoare a unei realitati vrajmase il urmareste pe Zobie, in Iancu Moroi, in Milogul, cu unele accente de un verism crud. Sfarsitul crancen al Colibei si al lui Miu, finalul atroce al sindrofiei din casa directorului din Ministerul Finantelor, deziluziile de adolescent ale Bursierului, drama ereditatii, in Liniste, mastile grotesti din Inainte de alegeri, noaptea de palestre din casa cinicului Candian si frumusetea intunecata a Sasei Malerian, agonia lui Hagi-Tudose, - figurile nuvelelor lui Delavrancea se vor decupate dintr-o lume a parazitilor, in mijlocul careia se zbate sufletul inca viu, inca necorupt cu totul, al lui Iorgu Cosmin. Viziunea sumbra a epicii lui Delavrancea (la care se va adauga cea hieratica, din tripticul dramatic) e profund realista. Mesajul ei (concentrat in lapidarul final la Parazitii) era rascolitor pentru epoca. El era deliberat, caci, inca inainte de a fi publicat primul sau volum, Delavrancea spunea intr-o scrisoare ca intentioneaza sa infiinteze documente vii din epoca noastra, care vor sluji istoricilor cand vor incerca sa faca tabloul societatii de azi.